Juicer og smoothies

Sophias vintersmoothie – lyserød, cremet og lækker

Sophias vintersmoothieFebruar er trist og kold. Og blæsende. Og lidt grå. Med lidt hvid ind i mellem. Hverdagen kalder på mad med kulør og ka-pang.

Sophia har lavet denne smukke lyserøde vintersmoothie, som er perfekt til eftermiddagskaffe, når børnene kommer hjem fra skole.

Den indeholder lækre, sunde bær med vitaminer og nærende kærnemælk, som gør smoothien lækker cremet.

Smoothie med kærnemælkDet er en rigtig fin måde at få bær på om vinteren, og børnene betragter næsten smoothien som en form for is, og de gør et stort nummer ud af at pynte den og finde smoothie-sugerør frem, så den rigtigt kan nydes.

Hvis du vil gøre smoothien ekstralækker, er det en god idé at sætte glassene til afkøling i køleskabet, inden du går i gang. Så får de lidt dug på og holder smoothien dejlig kold.

Opskrift på Sophias vintersmoothie til fem personer

  • 200 g frosne jordbær
  • 100 g frosne hindbær
  • 1 banan
  • 1 l kærnemælk
  • agavesirup
  • 2 tsk vaniljesukker
  • revet, hvid chokolade

Hæld de frosne jordbær og hindbær i en blender og skold dem med lidt kogende vand. Vi bruger frosne bær, som vi selv har plukket og frosset ned i sommers, men hvis du køber de frosne bær, så sørg evt. for at give hindbærrene et opkog. Lad bærrene stå og trække og tø op en ti minutters tid.

Blend så bærrene til en fin mos evt. hjulpet til af lidt kærnemælk for at få det til at glide. Put bananen i og blend den med.

Hæld derefter resten af kærnemælken i og blend godt igennem. Smag til sidst til med vaniljesukker og agavesirup til vintersmoothien har den helt rigtige smag for dig.

Hæld smoothien op i afkølede glas og riv lidt hvid chokolade (eller mørk, hvis du ikke lige har hvid chokolade på lager) og drys det på toppen af smoothien. Server evt. med et smoothiesugerør til.

God fornøjelse og nyd så Sophias vintersmoothie 🙂

Smoothie

Forrige indlæg Næste indlæg

Måske vil du også synes om

Ingen kommentarer

Skriv en kommentar